Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!

ΟΜΙΛΗΤΕΣ

Αθανάσιος Καρασίμος

Ερευνητής – Ακαδημία Αθηνών – Υπολογιστική Γλωσσολογία

Τίτλος Ανακοίνωσης: 
Αποδομώντας τη Φιλοσοφία στον κόσμο των παιχνιδιών. Μια γενική επισκόπηση

Επιστημονικό Πεδίο: Φιλοσοφία, Ηλεκτρονικά και Επιτραπέζια Παιχνίδια

Keywords: Φιλοσοφία, ηλεκτρονικά παιχνίδια, επιτραπέζια παιχνίδια, γλώσσα, τεχνητή νοημοσύνη, διδασκαλία της Φιλοσοφίας. 

Περίληψη: Κυρίαρχα φιλοσοφικά ρεύματα έχουν επηρεάσει σημαντικά τη δημιουργία και το σχεδιασμό των παιχνιδιών. Κεντρικές φιλοσοφικές έννοιες κρύβονται πίσω από τα μεγάλη είδη/γένη των παιχνιδιών, όπως ο γρίφος της ανθρώπινης ταυτότητας, η ρεαλιστικότητα της πραγματικότητας, η ενσυναίσθηση, η ανάγκη των θεοτήτων, η μεταφυσική της διαδραστικής τέχνης και η πάλη ανθρώπινης και τεχνητής νοημοσύνης. Παράλληλα νέα φιλοσοφικά ρεύματα αναπτύσσονται σε «πραγματικούς», ουτοπικούς και δυστοπικούς κόσμους, όπως είναι η φιλοσοφία του cyberpunk, steampunk, gamification, τα οποία επαναπροσεγγίζουν ηθικά, υπαρξιακά και φιλοσοφικά ερωτήματα.  Στην παρούσα έρευνα θα δοθούν δείγματα από ένα μεγάλο εύρος ηλεκτρονικών και επιτραπέζιων παιχνιδιών και πώς μια συγκεκριμένη φιλοσοφία αλληλεπιδρά με την εκάστοτε τεχνητή νοημοσύνη του παιχνιδιού και τις επιλογές του παίκτη, αλλάζοντας σημαντικά και εξατομικεύοντας την εμπειρία του καθενός. Για παράδειγμα, η θεωρία των πολλών κόσμων της Κβαντικής Φυσικής (Bioshock: Infinity, Avengers), η συνείδηση και η Τεχνητή Νοημοσύνη (SOMA, System Shock, I have no mouth and I must scream), Γλώσσα και Ιμπεριαλισμός (Mental Gear Solid V: Phantom Menace, Red Alert 3), Ηθικά διλήμματα και ηθικές επιλογές (Mass Effect Universe, Planescape Torment), Κοινωνικά και Πολιτικά Συστήματα (Tyranny), η κυριαρχία ενός φιλοσοφικού ρεύματος έναντι άλλου (Philosophia: Dare to be wise, Euphoria, Scythe) θα μας επιτρέψουν να καλύψουμε ένα σημαντικό εύρος ρευμάτων και ζητημάτων της Φιλοσοφίας και πώς αυτά αντιμετωπίζονται, επηρεάζουν και μετασχηματίζονται στους κόσμους των ηλεκτρονικών και επιτραπέζιων παιχνιδιών. Ταυτόχρονα, θα γίνουν συγκεκριμένες αναφορές για την επιρροή και αλλαγή προσέγγισης της εκάστοτε τεχνητής νοημοσύνης στις επιλογές και τάσεις του χρήστη και πώς μπορούν να αξιοποιηθούν για διδακτικούς σκοπούς.


Αθανάσιος Καρασίμος

Me And AI Applied philosophy research lab Hellenic Republic
Το πρώτο διεπιστημονικό συνέδριο για την Τεχνητή και Ενισχυμένη Νοημοσύνη διοργανώνεται από το Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Φιλοσοφίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με τη συνεργασία της Ελληνικής Εταιρείας Τεχνητής Νοημοσύνης. Στόχος του συνεδρίου είναι να αναδείξει πτυχές που σχετίζονται με τις ηθικές, νομικές, πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις της χρήσης των καινοτόμων τεχνολογιών νοημοσύνης στην καθημερινή ζωή.
facebook twitter instagram youtube linkedin

NEWSLETTER



mapΤεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
Πειραιώς 100, Γκάζι, Αθήνα, 11854

emailΓενικό Ταχυδρομείο: info@meandai.gr
phoneΓραμμή Υποστήριξης Συνεδρίου: Μαρία Κατάρτη
mobΕπικοινωνία για Ακαδημαϊκά Θέματα: Δρ. Άλκης Γούναρης